уторак, 11. мај 2010.

Prvo pismo mojoj mami





Pripremila Ivana Jović

Prošlo je tek nekoliko dana kako smo se upoznali.U stvari kad bolje razmislim,naše upoznavanje je počelo mnogo ranije.Već devet meseci nepogrešno osecamo jedno drugo:ti moje pokrete,a ja tvoju zabrinutost,nezadovoljstvo,ljutnju,sreću,spokojstvo.
Sada smo se konacno sreli.Da li te je susret samnom pomalo razočarao?Priznajem,ja nisam bucmasta,plavooka,plavokosa beba koja se vidja na televizijskim ekranima.Nisam takva ali sam tvoja beba i od sada započinjemo život zajedno.
Vreme je da počnemo da se upoznajem.Pred nama je dug period tokom koga ćemo otkrivati jedno drugo.Oboje moramo biti strpljivi.Ponekad nećeš razumeti moj plač.Mozda ćeš se ljutiti.Ponekad ćeš se osećati I krivom,jer nisi u stanju da me odmah razumeš.Molim te imaj stprljenja.Da bi se dve osobe srele I odgonetnula jedna drugu potrebni su dani,meseci,godine…
Ja ću tebe upoznati preko topline koja zrači iz tvojih ruku,naručja,glasa.Preko tebe ću upoznati svet.Zato nemoj ćutati dok mi isto toliko koliko I hrana koju mi budes davala,čista poseljina,provetrena soba!
Prvih meseci biceš ceo moj svet.Ako me uzmeš u narucje da bi me podojila čini to toplo i prisno.Nemoj biti nestrpljiva.Nekim bebama potrebno je desetak minuta da utole glad,drugima mnogo,mnogo više.Upoznaj moj ritam.Kratak predah na tvojim grudima znači mi mnogo kao I mleko koje mi daješ.Ako me hraniš na kašicu.Nemoj mi je davati kroz ogradu kreveta.Mozda je tako jednostavnije I brže ali meni je potrebna baš ti –toplina koja zrači iz tvog narucja.
Kad dodjemo kući,tih prvih dana biće puno ljudi kod nas.Naročito žena,koja oko beba znaju više.Ali bez obzira na to dopusti muskarcu koji mi je otac da bude pored mene.Mozda je on nespretniji u povijanju od drugih,ali,veruj mi to mi neće smetati.Mnogo je vaznije da mi moj otac upozna tih prvih dana I da svi zajedno što pre postanemo porodica.
Ako me kod kuce čeka jos jedno malo bice,to naravno komplikuje stvari.Naročito tebi koja ćeš morati da se boriš sa njegovom ljubomorom,nezadovoljstvom,besom.Ljubomora je teško iskustvo,a ne moze se razrešiti preko noci.Potrudi se da brigu oko mene podeliš sa tim malim bicem.Poslove oko mene radite zajedno.Biće to sporije,iscrpljujuce za tebe,ali to je jedini nacin da nas pribliziš jedno drugom I omogućiš da se prihvatimo I zavolimo.
Biće tu mnogo preoblema.Niko nikada nije učio kako da bude dobar I uspešan roditelj.A to je nešto sto svako zeli.Prvi korak u tom učenju je tvoja spremnost da me čuješ,upoznaš I prihvatiš.

Нема коментара:

Постави коментар